zondag 10 januari 2010

Koken in Nieuw-Zeeland

't Is niet omdat ik op vakantie ben, dat er niet gekookt wordt - een lichte kookverslaving heb ik namelijk intussen wel.
En vermits zeevruchten hier ongelooflijk goedkoop zijn, spelen we daar dan maar een beetje mee. Zo was er mosselen (1,75 euro per kilo) met (oven)friet in de jeugdherberg. Blijkbaar toch niet echt de standaard hier, want we hadden een beetje bekijks.
En gisteren was er dan een snel pastaatje met Sint-Jacobsschelpen (4 euro per 12 stuk).


Dit is trouwens het tafel-concept in Auckland:


Bijna tijd om te gaan slapen hier, maar ik moet nog 10 minuutjes wakker blijven tot mijn meergranenbrood klaar gebakken is voor het ontbijt van morgen...

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mmmm ...

Waarom was ik ook alweer hier in Belgie in de kou en de sneeuw achtergebleven?

Bart zei

Dáág Liesbet, ik ga je (lekker eten) missen.