zondag 8 maart 2009

Londense delegatie in Hamburg

Joepie, weer bezoek dit weekend: deze keer waren financieel expert Pieter en musuemologische deskundige Mimi op bezoek, dus zijn we langs de oude beurs en door het Hamburgmuseum gewandeld. En ook langs het stadshuis, door het oorlogsmonument van de Sankt-Nikolai-Kirche, tussen de oude pakhuizen en nieuwe lofts aan de Elbe, via het zeilschepenhaventje en de Portugese wijk, over de Reeperbahn (duitslands bekendste rosse buurt) en aan de oevers van de de binnen- en buiten-Alster (de twee meren in Hamburg).

En dan bleef er nog net genoeg tijd om lekkere thee te gaan kopen in Eppendorf, Duitse taart te eten, lasagne te maken en te poseren met uitzicht op de mooie Hamburgse huizen en bruggetjes. En het wordt lente in der schönsten Stadt der Welt!

Ik heb wel gemerkt dat ik mijn Nederlands al helemaal met Duitse woorden vervuil. Met Pieter en Mimi -die allebei beter Duits spreken dan ik- is het zo veel makkelijker de Duitse uitdrukkingen te gebruiken, die me vaak eerder te binnen schieten dan de Nederlandse. Toch maar proberen om volgende keer wat meer discipline aan de dag te leggen, anders beheers ik straks geen enkele taal meer...

Geen opmerkingen: