woensdag 18 februari 2009

Firma Food

Een langer verhaal over de Duitse eetclichés komt nog wel, nu alleen even fotootjes. Dit heb ik vandaag in de kantine gegeten: curryworst met friet en ketchupsaus! Zijn er ook belgische kantines waar je dat kan krijgen als middageten?
(Voor de eerlijkheid: er zijn elke dag 6 menu's, ik had ook de broccoli-noot-burger met verse groenten kunnen nemen.)

De vleesschotels van de Duitsers kunnen me zelden bekoren, maar de taarten des te meer. Bij allerlei gelegenheden wordt er in onze groep op zelfgemaakte taart getrakteerd, en vandaag werd de curryworst aangevuld met deze heerlijke Donauwelle-taart:Zó lekker! En ik heb na drie stukken daarvan de hele Duitse les tot 21u30 uitgehouden zonder honger. En om nog even van het thema van de titel af te wijken: de collega die de taart gemaakt had, was vorige week op de SPIE conferentie en had speciaal voor mij wat foto's gemaakt van de posters van mijn ex-collega's. Zo attent :-)

Wort des Tages: Vandaag het ik geleerd dat er een verschil is tussen "aus" en "vor" in de zinnen "Er is vor Langeweile eingeschlafen" en "Aus lauter Langeweile ist er kriminell geworden". Weet jij het, Markus ;-) ? En ook een mooie nieuwe constructie: "Sein Besuch ist um so schöner, als wir ihn schon lange nicht mehr gesehen haben."

Geen opmerkingen: