zondag 1 februari 2009

Umgezogen en verhuisd

Te moe voor veel tekst, dus doen we het vandaag met prentjes van dit weekend. Helaas is er geen van het begin op vrijdagavond: mama en papa die in Kessel-Lo erin slagen om al mijn dozen, planken en zakken die achtergebleven waren in de auto te laden en daarmee dan naar Hamburg te rijden. Aankomst: 1u35.

Om 9u waren we dan al weer op om die eerste lading naar het nieuwe appartement te brengen. Dat zag er toen vooral nog leeg uit:
Na drie keer op en neer rijden was er een toestandswissel opgetreden: het oude appartement was leeg om 15u.
En dan ging het richting Ikea.
20u30: Papa kijkt met ontzag naar onze berg inkopen en mama vergelijkt met lichte twijfel het volume van de auto met het volume van de kartonnen dozen.
Maar onze auto is geweldig en na een paar keer proberen en meten, past alles erin. Zelfs Liesbet kan in gecomprimeerde vorm in de auto geduwd worden en kan weer mee naar huis. Als we daar aankomen en alles uitgeladen hebben, is het bijna 22u. Gelukkig wil de lokale Griek ons nog eten geven.
23u30: Het nieuwe appartment is niet meer zo leeg. Mijn ouders hebben nog de energie om aan het eerste meubel te beginnen (en ik ben te moe om te protesteren, dus doe ik mee), zodat we om 1u in de zetel zitten en met een lekkere fles wijn kunnen toasten op mijn eerste eigen appartement.
Zondag 10u. De entropie in de kamer daalt.
Zondag 16u. Mama en papa vertrekken weer naar België, en ik heb al zetel, kast en bed!
Zondag 17u. Er onstaan nog drie kasten.
Zondag 23u. Mijn huis is bewoonbaar (dat de andere kamers nog vol dozen staan, tonen we even niet)! En ik geniet ervan om weer een ligbad te hebben (nee, daarvan geen foto).

Bijna maandag, ik ben helemaal gelukkig met mijn appartement en ga mijn bed opzoeken: na zes maand kan ik nu eindelijk weer een keer in mijn eigen bed slapen. Tot een volgende!

Wort des Tages: Schlafsofa (slaapzetel, en "Schlafsessel" is fout), Grüntee (groene thee, en "grüner Tee" is fout)

2 opmerkingen:

die Trulla zei

Super :)

Da freue ich mich schon, wenn wir dich besuchen kommen :D

Liesbet zei

Hey Markus, je hebt ongetwijfeld gelijk. Dat van de Schlafsessel wist ik, maar ik wilde dus een Schlafsofa. En toen de Ikea-mevrouw me de tweede keer moest verbeteren omdat ik het maar fout bleef zeggen, werd ze lichtjes ongeduldig...
En dat grüner Tee bestaat is super, dan lag het aan de kelner :-) Ik dacht dat het wel zo zou zijn als Rotwein en Weisswein.